Information om webbregistreringar
Registreringar genom webbsidan görs alltid från start till slut. Det innebär att du inte kan starta en registrering i datorn för att avsluta den senare. Du kan heller inte avsluta en registrering som startats i appen på webben. Endast registreringar som avslutats i appen syns i listan, alltså inte de pågående.
Starta en registrering
Första gången du loggar in i TimeOrganizer behöver du inloggningsuppgifterna som du fått skickat till dig via mail.
Har du inte fått dessa, kontakta din administratör.
– Klicka på “Tidsrapportering” i menyn
– Välj sedan på vilket Företag och Projekt du ska rapportera tid
– Ska du rapportera samma sak för flera dagar (t.ex. semester) väljer du “Dagregistrering”. Ska du rapportera för enbart en dag väljer du “Tidsspann”
– Välj sedan datum och fyll i start- och sluttid för det utförda arbetet.
– Om arbetet innehöll lunchpaus fyller du även i start- och sluttid för detta.
– Fyll i eventuell restid och skriv en anteckning till registreringen.
– Avsluta med “Skapa Rapport”. Registreringen dyker då upp i rapporthistoriken nedanför.
Redigera en tidigare registrering
Blev något fel så kan du enkelt redigera din registrering genom att trycka på den lilla pennan till vänster om registreringen i rapporthistoriken, justera och sedan avsluta med “Uppdatera rapport”. (Det kommer att synas i din rapport att registreringen är redigerad)
Tips!
Med de tre gröna snabbknapparna kan du välja att direkt rapportera förmiddag, heldag eller eftermiddag. Dessa förinställda tider baseras på den arbetstid du lagt in under “personliga inställningar” Läs mer om dessa här. Du kan även dela en gjord registrering genom att i redigeringen lägga in en rast.