Ifall du missat att checka in kan du enkelt rapportera i efterhand via appen eller webben.
Du kan göra en efterrapportering i appen endast om din administratör har givit dig rättigheter till det. Kontakta din administratör och fråga.
Så här gör du en efterrapportering:
- Starta appen och välj “Skapa ny Registrering”
- Välj företag och projekt, observera att det är endast företag och projekt du har rätt att efterregistrera tid på som är valbara.
- Fyll sedan i start- och sluttid (inkl. datum) för ditt utförda arbete.
- Du kan sedan specificera rubrik, debitering samt ange restid och skriva en notering till registreringen.
- Avsluta på “Spara registrering”.
Rapportera frånvaro i efterhand:
- Starta appen och välj “Registrera Frånvaro”
- Specificera sedan vilken frånvarotyp du vill registrera tid på.
- Du kan välja mellan snabbvalen (förmiddag, eftermiddag eller heldag) eller välja att använda timer funktionen eller välja helt fritt.
- Observera att du endast kan registrera en (1) vecka tillbaka i tiden samt fyra (4) veckor framåt..
- Skriv en notering till registreringen. (frivilligt)
- Avsluta med “Spara registrering”